Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Radikalizovanje ukrajinske krize, Moskva pred novim izazovom

Komentari (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 21 jul 2014 11:00
micky
Ne bitno je ko je oborio avion. Vazno je kome to koristi. NATO-fassiticka Propaganda je preuzela sve metode Hitlera i Gebelsa. To se od Racka pa do danas nije promenilo. A zasto bi se menjalo kad ima rezultata. Bojim se da se ovoj nemani nece stati na put sve dok smrdljiva imperija ne propadne nacisto. Dibiduz. Nemoguca je pobeda "kroz etape". Mora se ici na sve ili nista. Mnogo se negativnog sakupilo na zapadu. Moralne nakaze vladaju a Boga ne priznaju. Priznaju samo silu jaceg. Zaglibili su u barustinu i crkavaju i guse se u sopstvenom smradu. Bice slobode. U to sam duboko uveren. Ovo zlo mora da se unisti i bice unisteno.
Preporuke:
120
6
2 ponedeljak, 21 jul 2014 11:13
Stanić Milan
21.vek u koga smo ušli biće vek veliki ratni sukoba,koji u svojoj prvoj fazi znače - što bolje pozicioniranje "veliki igrača"i borba za energente uz stvaranje veliki dominacioni sistema putem multinacionalni kompanija koji iz svog ekstra profita sponz. ovakve konflikte.

Ja se i dalje ne mogu "čudom načuditi" indolenciji ruskog političkog establišmenta posebno predsednika Putina, da je početkom godine propustio istorijsku šansu da se stvore uslovi za asimetrično povezivanje sa svojim narodom u Novorusiji.Umesto toga profaš. falanga Ukrajine dnevno,uz upotrebu avijacije i teške artiljerije ubija ruski narod s onu stranu granice koju su soc. kartografi otrgli od matičnog naroda.Vreme ne radi za Rusiju.Dnevni politički pritisci će se povećavati,medijska satanizacija ruskog naroda od strane NATO alijanse je,kao u vreme fašizma.Pad aviona ima isti onaj rukopis kao iz 1983;način izvođenja gotovo identičan,mentor naravno SAD.Stvoren je medijski stereotip.Sve je dovedeno u pitanje.
Preporuke:
58
18
3 ponedeljak, 21 jul 2014 11:24
Rašomon
Gospodin Popović je vrlo dobro opisao sadašnje stanje i pozadinu problema, ali mislim da suviše očekuje od istrage. Da ga citiram: “…Ishod istrage ove međunarodne tragedije će odrediti političku cenu koju će Moskva morati da plati, jer šteta je već načinjena….odgovor na to pitanje ćemo saznati po završetku međunarodne istrage o padu malezijskog MH17, a drugi po ishodu još uvek aktivne ofanzive kijevskih snaga na Novorusiju...“. Veoma sumnjam u jednoznačni rezultat te istrage. Najverovatniji ishod – što se tiče krivca će biti maglovit. U suprotnom, “druga“ strana nikada neće prihvatiti rezultat te istrage. Već sada internetom kruže najfantastičnije, pa i morbidne varijante obaranja tog aviona – od kojih je jedna nekog B.Ihlova na ruskom sajtu IA REKS (http://www.iarex.ru/articles/49360.html ), po njoj su u oborenom avionu bili mrtvaci sa krivotvorenim identitetima (potvrđuje time varijantu Strelkova da je to provokacija Zapada). I sa Zapada se može slično očekivati. Biće to pravi “Rašomon“
Preporuke:
55
4
4 ponedeljak, 21 jul 2014 11:49
BT
Putin je kriv jer dopušta ovo mrcvarenje u Ukrajini umjesto da odriješi ruke ruskoj armiji i presječe stvar.Naivno je vjerovanje da je moguće izbječi ekonomske sankcije i daljnju eskalaciju sukoba.Njemačka a samim tim i ostatak EU će podleći pritisku USA i Britanije te uvesti ozbiljne ekonomske sankcije Rusiji, bez obzira što je to i na njihovu štetu,prosto zbog toga jer nisu slobodne zemlje nego su okupirane i pod šapom anglosaksonaca.U tu svrhu je izvedena ova fals flag operacija u režiji CIA-e sa rušenjem putničkog aviona,uz neviđenu medijsku histeriju uperenu protiv Rusije i Putina lično.Dugoročno Donbas ukri polako lome,bez obzira na pojedine dobijene bitke i nije ispravno mišljenje da vrijeme radi za Rusiju,naprotiv.Putin treba poslati rusku vojsku da sredi situaciju u Ukrajini jer još uvijek to mogu riješiti relativno brzo i uspješno.U suprotnom Rusija doživljava težak geopolitički poraz u Ukrajini sa nesagledivim posljedicama po ruski narod, i Putina lično.
Preporuke:
63
14
5 ponedeljak, 21 jul 2014 11:58
c_l
Konac delo krasi. Tek je pocelo....
Preporuke:
62
4
6 ponedeljak, 21 jul 2014 12:01
bravo
Odličan, ozbiljan tekst na više nego ozbiljnu temu. Slažem se da su ovo prelomni dani ne samo za Putina i Rusiju, nego i za čitav svet.
Preporuke:
76
4
7 ponedeljak, 21 jul 2014 12:01
Gangula
Ovo sam govorio vec duze vreme. Vasingtonu se zuri da da stvori cinjenicno stanje na terenu pre zime i pren nego sto dodje zima, kada cete videti masovne nemire i u ostalim delovima zemlje. Vasington nemerno jos nije pustio dad a pocnu da deluju strukturne reforme IMF:a da bih koliko toliko obuzdalo narod od njihovog gneva prema istim koji ce uslediti uz obavezno smanjenje javne potrosnje itd drugim recima svim onim lazima kojim su I nas trovali od 2000:te pa na ovamo. IMF i Americke multinacijonalne kompanije su svakim danom osecaju sve vecu neprijatnost I bojazan da nece moci da naplate sve one miljarde koje su dali Kijevu citaj (oligarsima) da bih iz lesinarili njihovu privredu I industriju (ono sto jos uvek valja) a ona se na njihovu nesrecu nalazi upravo u istocnom delu Ukrajine. Bilo kako bilo Moskva je shvatila da cenu koju sada mogu platiti je nista u odnosu na onu koju bih platili da ostanu pasivni i da ne reaguju. Sta su ekonomske sankcije naspram rata I gubitkom najvredni
Preporuke:
52
4
8 ponedeljak, 21 jul 2014 12:02
Gangula nastavak
najvrednijeg sto jedno drustvo moze da ima a to je ljudski potencijal. Zakljucak svega gore navedenog je zapad svestan da je sunce pocelo da zalazi za njihov svetski poredak koji je vladao od 45.te pa na ovamo. Oni znaju da nemaju sta da izgube I zato ce uciniti sve sto mogu da ucine zivot gorkim onima koji preuzimaju stafetu tj zamljama BRICS:a
Preporuke:
51
5
9 ponedeljak, 21 jul 2014 12:13
uf
Rusija nije srpsko selo, poštovani komentatori! Sve vas koji biste to "po kratkom postupku", pitam kako, ko, kada i sa kojim posledicama? Da, ponovim, nije Rusija neka selendra, pa da komšijske probleme ljudi rešavaju "po kratkom postupku" i zdravo đaci!Samo strpljenje može da bude dobitna strategija za rusku stranu, jer ovi gramzivci znaju da neke stvari moraju da urade odmah i brzo .Njih čekanje ubija, to je dokazano. Pitanje, na koje bi trebalo obratiti pažnju, glasi:koliko dugo i koje sve postupke ruska strana mora da "istrpi", ne bi li na kraju pobedila u ovom, političkom, ekonomskom i pre svega medijskom ratu? Moj odgovor je ( znajući da me niko ne pita i ne "sluša", ali ajde "tema je bačena"...), onoliko dugo, da SAD, VBritanija i ostali članovi IMPERIJE, pomisle da su pobedili!Deluje filozosofski, ali to je istorija nebrojeno puta dokazala.Imperija pada, onog trenutka, kada joj svi( iz straha ili moralno- egzistencijalnog "kurvarluka")daju do znanja da je najveća i nepobediva !
Preporuke:
75
8
10 ponedeljak, 21 jul 2014 12:25
yopa
Amerika je poput stare ruske taktike uvlacenja u dubinu teritorije, uvukla Rusiju u ekonomske i svake druge veze sa EU, koresteci iluziju Rusa da mogu da izvuku Berlin i Pariz ispod americke sape(a ta iluzija pociva na evropocentricnom uverenju da je kontrola nad Evropom kljucna za kontrolu nad svetom, iako se teziste pomera ka Aziji, kao i besmislenoj prici da je Evropa potcinjena Americi, dok zapravo Evropa koristi Ameriku da radi po svetu ono sto evropske kolonijalne sile vise ne mogu, pri cemu Amerika svu mrznju preuzima na sebe, a Evropa jos ispadne neka zrtva koju Rusi treba da oslobode)kao i nepoverljivost prema Kini i Iranu i iz nje proizaslu, neodlucnu azijsku politiku, a onda jednim udarcem u Ukrajini dovela Rusiju u poziciju konstantnog saha.Putin je u velikoj zabludi ako veruje da postoji scenarijo po kojem ce ono sto on ucini smanjiti pritisak i vratiti stvari unazad u saradnji sa Evropom.Rusija, ako dobije priliku, treba da se "relaksira" od Evrope(Berlina) i okrene Aziji
Preporuke:
21
36
11 ponedeljak, 21 jul 2014 12:28
Zašto?!
Većina svetskih medija je zabavljena pronalaženjem odgovora na pitanja ko je i kako oborio pomenuti avion, dok su mnogo važnija pitanja nepravedno zanemarena: zašto je malezijski avion oboren baš sada i ko bi mogao da ima koristi od toga?


Isto pitanje?Zašto Vukovar?Zašto Srebrenica i ko je politički profitirao i "pobrao simpatije cijelog svijeta" i dobio podršku NATO pakata i Zapada?!
Preporuke:
67
2
12 ponedeljak, 21 jul 2014 12:37
DR POLITICKIH NAUKA
ODLICAN CLANAK!!slazem se analizom.amerika ide do kraja i nece nikako da se slozi mirnim resenjem,bilo je jasno odavno..zasto bi??rusija izbegava direktni knoflikt vidi se i zasto,vreme radi za rusiju protiv amerike..strategija da privuce EU sebi nije laka,amerika svim snagama iskustvom povlaci poteze razdvajanja rusije i EU(specijalno nemacke)u ruskoj strategiji glavni cvor je nemacka..dali ce ona izdrzati americko-sionisticki pritisak,zavisice mnogo toga,i rusiji,i nemacke same..ako popusti,nenmacka ce biti unistena i opljackana skroz..vec hoce da joj otmu rezerve,ne daju joj rezerve zlata nazad itd..ameriku bi jedino moglo zaustaviti ev.ekonomski propast,inace ona ide ako mora na totalnu konfrontaciju..jedna sigurna opcija je otvaranje balkankih ratova pravljenem velike albanije(polako pocelo u makedoniju)nazalost mi okupirani nemozemo mnogo bez ruske pomoci..videcemo uskoro koji ce put rusija uzeti..da se nadamo da je spremna na sve!!ako dobije,SUPER.inace majdan trebalo uguditi!!!
Preporuke:
39
10
13 ponedeljak, 21 jul 2014 12:43
Turas
Gosp. Popovića analiza nije u celosti .Po meni ispuštene su neke činjenice .Prvo Nemačka (kao glavi faktor EU i samim tim najvažniji ,kažimo saradnik SAD )malo je praktično tangira ovo "nameštanje" nove situacije u Ukrajini ,koliko ekonomska i privredna saradnja sa Rusijom Tako da se Popović nepotrebno "brine" oko "pritiskanja" Francuske oko isporuke ratnih brodova Rusiji od strane Nemačke .Retorika je jedno , praksa je drugo .
Druga činjenica koja utiče da sveukupno stanje ,špijuniranje USA po Nemačkoj i prisluškivanje Merkelove .Odjednom se Nemci "zabrinuše" za saradnju sa šakalom koji je iscrpljen od svetskog angažovanja i gubi sve više konce uticaja iz ruku .Nemci nisu Srbi da se ukrcavaju na brod koji tone Kao svi pacovi beže u sigurnu "zonu".Gospodin Popović je zna kao isvi mi da je obaranje Malaziskog aviona (kao Iranskog) samo poznata igra svih učesnika , naravno krvava i nemoralna...ali kome je do morala u politici - neka ide na NSPM .
Preporuke:
43
3
14 ponedeljak, 21 jul 2014 12:49
Zašto Rusija nije odlučnija?!
Ukoliko Rusi u Ukrajini ne dobiju direktnu podršku (vojnu,materijalnu,političku i dr.) od Rusije neće se moći oduprijeti,bit će poraženi!
Zašto Rusija nije odlučnija?!Amerika i Zapad ne skirvaju svoju podršku Ukrajini (Kijevu)?!
Preporuke:
31
9
15 ponedeljak, 21 jul 2014 12:53
Slavomir Srpski, Sta je Puitin lepo naucio
Moskva još uvek dobro pliva u ovim, sve nemirnijim svetskim vodama, ali će održavanje na površini postati nemoguće bez teških odluka i ozbiljnih žrtava.

Posle svih napada na Putin da nista nije naucio od napada na SFRJ, evo da ga barem malo i odbranim: Jeste, on je naucio i umesto vrlog Slobe ne pita da mu prvo daju spisak svih zahteva da bi Rusiju oslobodili pritisaka. Naucio je da saradjuje, da lepo podvije rep, ali i da to lepo sakrije iza sinjela(ima ih dosta u Kremlju preostalih od bivsih KGBovaca). Nece da se nikopme zamera, vec ce da pomogne zapadu onako kako od njega traze, i tu vec nadmasuje ludorecivog Slobu. Drugo, umesto da ko vrli Sloba obecava da Srbe niko nece da tuce, on mudro cuti iz Kremlja, i to posmatra. A kada ga pozovu iz Brisela on oberucke obecava kao Daci-Vuvic i pokazuje da bolje uci od ovijeh u vladi nego od Slobe. Dakle osplobadjam ga optruzbi da nista iz sukoba na Balkanu nije naucio: eto, naucio je, a ima eto i Primakove da ga lepo savetuju!
Preporuke:
22
42
16 ponedeljak, 21 jul 2014 12:56
BT
Svi vi koji smatrate da će zima i socijalni nemiri riješiti stvar u Ukrajini naivni ste ko francuske sobarice.Tako je i Januković računao da će se majdanovci kada udari žestoka zima i minus raziči sa trga,kalkulacija je bila tragično pogrešna.Ukrajina je u ratnom stanju, mediji dodatno pumpaju cijelokupnu situaciju i moraš biti tragično neupućen i misliti da će u takvom okruženju biti mogući socijalni nemiri.Ljudi će biti zadovoljni da izbjegnu istočni front i da granate ne padaju direktno po njihovim glavama.U ratnom stanju i totalno konstrolisanom medijskom prostoru za sve nedaće koje su ih snašle biti će optužena Rusija i Putin a ne vlada u Kijevu kako se neki ovdje naivno nadaju.Jel vi čitate zapadne medije, koja je to histerija i otvoreni fašizam?Ako ne dirate tijela putnika iz aviona optuže vas da dozvoljavate da trunu na livadi i da ih psi raznose.Ako ih kupite i stavljate u hladnjače optuže vas da narušavate mjesto nesreće koje treba ostati netaknuto do istrage.Ludilo teško!!
Preporuke:
65
11
17 ponedeljak, 21 jul 2014 13:05
Ruski kredibilitet?!
Rusija ako izgubi rat u Ukrajini, izgubit će predizspozicije za neku ozbiljniju svjetsku velesilu oko koje će se okupljati saveznici za nekoliko narednih decenija.Svako će razmišljati,kad ne mogu ili neće ili ne znaju zaštiti svoje Ruse u Ukrajini kako će nas?
Preporuke:
52
4
18 ponedeljak, 21 jul 2014 13:06
Anta
Srtategija po kojojo Rusiju od stiska anakonde treba da štiti sirotinja iz Luganska i Donjecka verovatno ima nekog dubokog smisla za velike stratege, koje mi obični smrtnici ne možemo da dokučimo..
Preporuke:
45
6
19 ponedeljak, 21 jul 2014 13:14
Kad "guše" Rusiju?!
Kad Zapad "guši" toliku Rusiju,pa šta bi od nas uradili?!I opet Mile Dodik u najgorem trenutku im "udara kontru"?!
Preporuke:
25
16
20 ponedeljak, 21 jul 2014 13:21
Ukrajina i RSK?!
Ovdje se nema šta filozofirati.Rusija bi pokazala da je velesila i da ima kredibilitet i svi bi je poštovali da direktno izvede svoju vojsku (najamnje dva miliona ljudi), sa odgovarajućim materijalno-tehničkim sredstvima (tenkovi,avioni i dr) i da se direktno umješa u rat sa Ukrajinskom vojskom (da postavi granicu).Ovako izgubit će rat a Rusi u ukrajini će doživjeti sudbinu Srba u RSK.
Preporuke:
31
29
21 ponedeljak, 21 jul 2014 13:35
rvoje
ruje go home...
Preporuke:
6
73
22 ponedeljak, 21 jul 2014 13:54
hmmm
Dve su glavne mogucnosti za rusenje malezijskog aviona: 1) ameri (ukrajinci), iz aviona ili BUKa da se ne vidi i slicno; 2)(pro)ruski uredjaji, ali zbog neregularnosti kretanja aviona (uz njih su mozda bili ukrajinski, koji su bili mete, ili neki drugi spijunski avioni itd...) i slicno.

Zajednicki imenitelj je: aktivno delovanje zapada. Ako se ova perspektiva prosiri, bice jos slicnih izazova, a zna se ko je tu aktivan. Druga je stvar sto ti aktivni ne zele da se uvede balans moci u svetu. Zasto bi pored njihove drzave bila neka druga Ukrajina ? Tako funkcionise svet.
Preporuke:
20
2
23 ponedeljak, 21 jul 2014 14:32
odlaganje neizbežnog
Putin ima neki truli dil sa zapadnjacima, kako se oni tog dogovora neće držati to će Kremlj sve više gubiti kredibilitet kod sopstvenog naroda! Vidim da su mnogi ruski intelektualci podigli svoj glas protiv kulta ličnosti u ovim teškim vremenima za opstanak Rusa u Istočnoj Ukrajini. Svi Putinovi savetnici imaju drugačiju viziju rešavanja problema ali ih on uopšte ne sluša, koga on to onda sluša?!
Preporuke:
22
5
24 ponedeljak, 21 jul 2014 14:50
Marko Gay
@ odlaganje

Gadafijeva sudbina je ostavila VEOMA jak utisak na Putina, u smislu da ga je zaista preplasila, sto nam je uostalom i bio cilj. Putin je sada preoprezan, jer se boji ovakvog sleda dogadjaja:

1. zapadne mere dovode do rusenja ruske privrede i pada standarda ruskog stanovnistva.

2. osiromaseni Rusi se okrecu protiv Putina.

3. desava se Majdan na Crvenom trgu i drzavni udar.

4. Putina izvode pred razularenu masu a gay aktivisti ga kao Gadafija probadaju kocem kroz anus.

Otud toliki strah, opreznost, i ponizavajuca "fleksibilnost" kod Putina.
Preporuke:
13
56
25 ponedeljak, 21 jul 2014 15:18
@Marko Gay
Ne ulazeći previše u vaše polje delovanja i sklonosti stičem utisak da Putin zna da što Zapad prljavo naumi to i izvede do kraja, ako već ne može da spasi sunarodnike ono bar da naplati ceh, kroz gas, oružje, iako, lično mislim da želi da dobije Nobelovu nagradu za mir!
Preporuke:
7
27
26 ponedeljak, 21 jul 2014 15:25
Saša
Ova analiza kao i većina komentara imali bi smisla u nekom predjašnjem svijetu .

U svijetu u kojem postoji neko medjusobno uvažavanje argumenata i činjenica .

Nakon svega što se dešavalo u zadnjih dvadesetak godina samo idiot može da se oslanja na interpretacije svjetskih medija i što je još gore zvaničnih državnih stavova .

Onom kome nije jasno da postoji Imperija i njena realna moć i virtuelni svijet sa jedne strane i da sa druge strane stoje svi ostali taj se zavarava i živi u svijetu bajki .

Stoga , onaj ko je prije nedelju dana navijao za Moskvu navija i sada isto kao i onaj ko je navijao za Vašington .

Ovi koji čekaju nekakve zvanične analize i ekspertize vezano za pad nesretnog aviona ... da bi se na osnovu toga opredijeli ... nek ne zamjere ... ali nisu zoon politikon već oni koji to nisu ... a zna se kako su stari Grci te zvali .
Preporuke:
47
1
27 ponedeljak, 21 jul 2014 17:53
@Ukrajina i RSK
I za sve druge koji misle da Rusija treba da ratuje u Ukrajini. Ala bi Amerika i drugi neprijatelji Rusije bili srećni kada bi Moskva postupila kako vi zagovarate. Za one koji se ni malo razumeju u medjunarodne odnose: Americi je cilj da isprovocira Rusiju na vojna dejstva u Ukrajini. U toj funkciji je i obaranje aviona.
Preporuke:
23
5
28 ponedeljak, 21 jul 2014 18:03
fristajlo
Čini mi se da Putin dobro zna šta radi, ovaj put.
Ide na zamaranje Kijeva, svestan njegovim slabosti, i nespremnosti zapada da se direktno umeša u sukob, jer bi to i Rusiji dalo pravo mešanja, a to zapad nikako ne želi, jer bi poraz bio brutalan i ponižavajuć.
Samo pametno i bez nervoze; ima je dovoljno na zapadu.
Lepo je gledati ih kako se znoje; smeta im naoružanost DNR, navikli su da napadaju na slabo opremljene i male vojske, a protiv ovih se gine vrlo lako...
Preporuke:
29
5
29 ponedeljak, 21 jul 2014 18:38
gavrilo
da mi ođe mnogo ne p..:Rusija treba samo da ostane mirna i da Braći šalje naoružanje i municiju kao i dobrovoljce.a onda će sve doći na svoje uz svu fašističku histeriju na Zapadu!I narvno da ne zaboravi VENTILE!!!
Preporuke:
30
1
30 ponedeljak, 21 jul 2014 19:20
Ukrajina i RSK
@Ukrajina i RSK
I za sve druge koji misle da Rusija treba da ratuje u Ukrajini. Ala bi Amerika i drugi neprijatelji Rusije bili srećni kada bi Moskva postupila kako vi zagovarate. Za one koji se ni malo razumeju u medjunarodne odnose: Americi je cilj da isprovocira Rusiju na vojna dejstva u Ukrajini. U toj funkciji je i obaranje aviona.


Ukoliko se direktno ne umiješa onda će biti ono drugo!
Sve su to izgovori za nedjelovanje!
Preporuke:
16
6
31 ponedeljak, 21 jul 2014 19:26
Miloš Kikić
"Moskva još uvek dobro pliva u ovim, sve nemirnijim svetskim vodama, ali će održavanje na površini postati nemoguće bez teških odluka i ozbiljnih žrtava."
Ovom rečenicom autor implicitno priznaje da se, i pored svih problema i teškoća koje nabraja da stoje pred Ukrajinom i njenim pokroviteljem SAD, Rusija nalazi u inferiornom položaju a ne oni. Inače bi napisao da SAD još uvek dobro plivaju i sve ostalo što je naveo da čeka Rusiju.
Preporuke:
26
1
32 ponedeljak, 21 jul 2014 19:45
Drinko Končarević
Zašto bi Rusija morala da plati cenu za ovo ili ono u komšiluku? Ali vratio bi se na prosto pitanje sa početka priče: ko je odredio maršrutu malezijskog aviona i zahtevao da se avion spusti, odnosno da leti na visini od 10.000 m. Odgovr je u Porošenkovim izjavama. Kad je pao malezijski avion, pao je i ukrajinski. Porošenko je vikao: "Rusi su nam oborili avion". Sada kad su Rusi postavili pitanje, zašto su pored malezijskog aviona leteli ukrajinski su-25, Porošenko izjavljuje da su njihovi avioni bili prizemljeni na dan pada malezijskog aviona. Kad je Porošenko govorio istinu? Malezijskom avionu je naređeno da se spusti na visinu od 10.000 m jer je to "plafon" aviona su-25 ...
Preporuke:
24
2
33 ponedeljak, 21 jul 2014 20:09
Čika Paja
@Marko Gay

Spavaj, Aćime, lepo sanjaj...:-)
Preporuke:
17
2
34 ponedeljak, 21 jul 2014 20:59
BT
Putin je imao opciju da se uopšte ne miješa u Ukrajini i da ostane čist i bijel kao čaršav ali prije aneksije Krima.Nakon aneksije on je Rusiju uvukao duboko u ukrajinsku priču i nemoguće je sada iz toga se izvuči na način da se samo povlačiš.Ako pusti Donbas niz vodu,ukri se okreću prema Krimu,neće ga pustiti na miru dok ga konačno ne poraze.Teorija da amerikance hoće uvući Rusiju u rat a Putin kao to mudro izbjegava je duboko pogrešna.Rusija je već uvučena u rat,granate sa ukrajinske strane već padaju po teritoriji Ruske federacije i tamo su počeli ginuti ljudi,biti će još gore.Svako čekanje i okljevanje Putina je znak njegove slabosti a ne mudrosti i pameti a situacija na terenu u medjuvremenu postaje sve teža i komplikovanija za riješiti.Još sa početkom proljeća ukri bi se stresli od straha na samu pomisao da se pale motori ruskih tenkova na granici.Sada su se okuražili do te mjere da provokativno ispaljuju granate na ruske gradove, naselja,graničare i carinike.
Preporuke:
25
7
35 utorak, 22 jul 2014 04:27
Savetnik
A zasto PUTIN ne upotrebi metode Otpora, o kojima se sve zna,u svoju korist? I to je nacin akcije a ne samo ratovanje i trupe.
Preporuke:
16
2
36 utorak, 22 jul 2014 05:12
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Međutim, ni druga strana ne sedi skrštenih ruku i pitanje je koliko dugo će Rusija moći da koristi ovu svoju doktrinu?


Dokle god je Vojvoda na strazi. Sluge njegove zovu ovaj sistem imenom oca svojega - Satanailo.

Rusija ce svakako uci u Ukrajinu, kao i u Pridnjestrovlje i gde god treba, ali na poziv naroda koji ce zatraziti zastitu i pokroviteljstvo.
Preporuke:
15
2
37 utorak, 22 jul 2014 07:36
Reddy
Ako realna moć leži u novcu, tj. kapitalu, onda se slika zbivanja koju nam podastiru vrli komentatori suštinski menja i bitno odstupa od onoga što se samo čini. Finansijske berze odlučuju o onome što se tamo u Ukrajinini odigrava i događa, naravno, i drugde. Da li ste ikada čulu za hedž poslove i one institucije pa i pojedince koji ulaze u tako visprene finansijske avanture. Budući da je kapital otišao dođavola o čemu samo još tvrdoglavi antikomunisti ne znaju najprobranija finasijska klijentela se upušta u avanture od kojih pomenuh tek jednu. U pitanju je prava kockarska manija. Baš kao na domaćim kladionicama. Secuje se na ishode ne samo poslovanja ove ili one kompanije, banke, osiguravača, itd. već i na političke pa i ratne ishode, ekološke incidente, ako hoćete, zemljotrese, cunamije i sve sa tim povezano. Ali se "secuje" na uglavnom "poznate ishode". A kako nešto može biti unapred poznato ako nije unapred i dogovoreno? I ko se time bavi i ko u tome učestvuje.
Preporuke:
15
6
38 utorak, 22 jul 2014 07:50
Reddy
Elita izabranih, dakle, vrhovi vrhova! A ko to može biti? Oni iz političkog, vojnog, ekonomskog pa i naučnog, čak sportskog establišmenta! Prvorazredni predstavnici vrlih demokratija i elitni reprezentanti antikomunističkih formacija. Odakle su decenijama unazad poturane besmislene teorije i pričice o neodrživosti socijalizma i ko je sve to finansirao? Operatiku su obavili macani sa prononsiranih zapadnih univerziteta, tipa Ivy league, Oksforda, Cambridge-a, onog američkog kao i engleskog. Sve u napred navedenu svrhu "preokretanja socijalističkog žiroskopa". Po njihovim uputstvima, receptima pa i matricama izvedene su "pahuljaste revolucije" a sa prethodno ispumpanim i praznjikavim glavicama građanske javnosti uz prvoklasnu i žestoko preplaćenu medijsku sferu. Tako je kreirana scena i postavljen podijum za "revolucionarni zaokret u desno" a sve pod vidom tzv. "reformi", zloupotrebivši i taj ofucani termin jer reforma je uvek asocirala na "reljefnije rešenje" o postojećeg.
Preporuke:
15
7
39 utorak, 22 jul 2014 08:01
Reddy
Ne, ovaj put, tzv. reforme su izvedene u novoj inscenaciji, sa novim predznakom ali sa starim, prevaziđenim i zarđalim sadržajem i alatkama. U socijalnoj sferi to je značilo povratak na prevaziđene obrasce društvenog ustrojstva, u ekonomiji su "osvežena" predkejnzijnska učenja i dogme, pseudoklasika je zauzela mesta Smita, Rikarda, Marxa, Kejnsa, Gelbrajta. centralno mesto je dobila teorija Žan Batista Seja o "uravnoteženom tržištu", itd. Aplicirati takve monstruozne "reforme" na globalno strukturno izmenjen ambijent i krajolik posleratnog društveno-ekonomskog ustrojstva nije moglo značiti ništa drugo do svesno samoubistvo!!! Knjigovođe takvog scenarija znale su, međutim, vrlo dobro da prostora za odstupnicu nisu imali i da je njihov "time out" nepovratno prošao. Zato se i krenulo u avanturu "izbijanja nepojamnih profita" a po cenu "kraljevog gambita". Partija je danas na samom završetku i izvesno je ko je gubitnik. Pobednika, međutim, nema! Zašto?
Preporuke:
11
7
40 utorak, 22 jul 2014 08:13
Reddy
Zato jer su se i pretpostavljeni pobednici "na vreme" opredelili za gubitničku stranu! Otuda i privid da Kina sa svojim reformama kao i Rusija sa svojim polit-ekonomskim piruetama mogu nešto suštinski i temeljno promeniti. Ne. I oni su prihvatili "gubitnički recept", koji za njih to nije morao biti. On je bio namenjen samo jednoj strani, kapitalističkoj formi privređivanja, čiju perjanicu nosi "atlantska zajednica naroda", poznatija kao Zapad. Otuda i Vladimir Putin ne predstavlja suštinski nikakav antipod takvim nastojanjima već "unapred dogovorenog partnera" u "zajednički iznuđenoj igri" spasavanja prevaziđenog modela društvenog ustrojstva. Tako, ne može biti ni čuđenja zašto Putin, Vučić i slična boranija postupa na manje-više isti način. Žalosna je činjenica da to ne prepoznaje ni osetan quantum ovdašnjih komentatora.
Preporuke:
12
9
41 utorak, 22 jul 2014 08:44
Stanić Milan 2
Stanić M.- g. Reddy

U sjajna tri priloga dali ste"sliku i priliku" današnjeg Sveta.Novac je postao odnos.Akumulacija kapitala na svetskom tržištu postala je od presudnog značaja za sudbinu svake naionalne ekonomije.Međutim, nacionalne ekonomije danas su sve više pogođene krizom akumulacije kapitala čiji su glavni pokazatelji: apsolutni rast nezaposlenosti,pad realnih najamnina,pad životnog standarda,povećanje siromaštva,opšta dužnička kriza prvenstveno u zemljama perifernog kapitalizma,kriza u sferi socijalne politike zbog malog izdvajanja. Ovo je za posledicu imalo gubitak tzv." države blagostanja" (wellfare state) gde je ona bila rezultanta borbe socijaldemokratije i sindikata.
Upravo,radi ti činjenica(između ostalog) savremeni kapitalizam je potražio spas u u procesu globalizacije .Pozdrav.
Preporuke:
10
6
42 utorak, 22 jul 2014 09:23
Miloš Kikić
@ Reddy: " Tako, ne može biti ni čuđenja zašto Putin, Vučić i slična boranija postupa na manje-više isti način. Žalosna je činjenica da to ne prepoznaje ni osetan quantum ovdašnjih komentatora."
Već sam ranije napisao,a ponoviću i ovde u vezi sa Vašom poslednjom rečenicom: Osetan kvantum ovdašnjih komentatora još uvek u današnjoj Rusiji vidi nekadašnji SSSR a u Putinu generalnog sekretara KPSS.
Preporuke:
6
6
43 utorak, 22 jul 2014 10:43
Reddy
@gosp. M. Stanić

Znam a i divim Vam se kako često umete sa distance da kažete i veoma neprijatne istine o nama koje antikomunisti svrstavaju u đavolju korpu anacionalnih elemenata. Znate šta o njima mislim. Možda i preterujem ali moj impuls ravan je njihovom bezobrazluku. Obzirom na moje poslednje priloge dopunio bih vaše viđenje u smislu glavnih pokazatelja krize akumulacije kapitala ukazivanjem na prevashodni problem pada opšte profitne stope koji na Zapadu traje decenijama unazad. Sve drugo je vrlo plastično i sasvim umesno.
Salut!
Preporuke:
6
7
44 utorak, 22 jul 2014 12:12
istrazivac
Rusi su stvarno imali priliku da izuce protivnika na primeru Srbije. Ali, izgleda da nisu dovoljno ozbiljno shvatili s kakvim sustinskim zlom su se sukobili. Nisu shvatili da nikakvog dogovora ne moze biti s nekim ko dogovor niti ne pomislja da postuje. Uopste, ni o cemu se ne moze razgovarati s onima koji zagovaraju relativnost i subjektivnost istine. Kako je bilo kad su bombardovali Srbiju? Kako je bilo s Kosovom i Metohijom?

U ovom slucaju, pitanje je, zasto nije svim avio kompanijama receno da je Ukrajina u ratu i da je ne prelecu? Jeste, lako je biti pametan unazad, ali zasto pruzati priliku da se namesti nekakva kvarna igra? Neko u Moskvi mora da misli o ovim stvarima, i taj neko snosi i krivicu i greh i za mrtve ljude, i za patnju koja ce tek nastupiti.

Moskva treba da shvati da je zatvorena u kavezu s hijenom. Hijena moze da se smeska, moze i da se umiljava, ali je to pokvarena smradna zver. Zver se mozda ne moze ubiti, ali je ni ne treba pustiti u blizinu.
Preporuke:
13
4
45 utorak, 22 jul 2014 12:41
@istrazivac
. "Ali, izgleda da /Rusi/ nisu dovoljno ozbiljno shvatili s kakvim sustinskim zlom su se sukobili.
Nisu shvatili da nikakvog dogovora ne moze biti"

I ja slično mislim. Osim toga, pada mi na pamet i pakt koji su potpisali Ribentrop i Molotov dve kalendarske godine uoči rata, s podelom Poljske itd. Ali ovde su počeli da salutiraju neki, od kojih jedan nosi kravatu, a drugi,izgleda, tange.
Preporuke:
8
5
46 utorak, 22 jul 2014 13:47
Miša
Pretpostavlja se da Putin čeka zimu i šta će onda biti? Za svu nesreću, glad i anarhiju u Ukrajini biće okrivljen Putin. Jednostavno, ovako dovoljno satanizovan biće idealna meta za poturanje i zamenu činjenica. Za sve nedaće, nedostatak gasa, hladnoću biće krivi Rusi.
Po meni, jedino rešenje za Ruse jeste da uvedu zonu zabranjenog leta iznad Istočne Ukrajine. Ovo im je idealna prilika. Kada je mogao NATO u Libiji, što ne mogu i oni?
Preporuke:
10
2
47 utorak, 22 jul 2014 14:43
Reddy
@Miloš Kikić

Taj quantum nazovi komentatora ili, bolje reći, srbijanskih sprdala, je na nivou slepih miševa. Snalaze se se samo u mračnim okolnostima i prilikama. nešto kao odžak-pevci na seoskim straćarama.
Preporuke:
7
8
48 utorak, 22 jul 2014 14:52
Radgost
22 jul 2014 12:41
@@istrazivac
Osim toga, pada mi na pamet i pakt koji su potpisali Ribentrop i Molotov dve kalendarske godine uoči rata, s podelom Poljske itd. Ali ovde su počeli da salutiraju neki, od kojih jedan nosi kravatu, a drugi,izgleda, tange
---------
1.
Ugovor o nenapadanju SSSR-Nemačka je potpisan pošto je Japan već vojno napao SSSR.Zatim je Žukov razbio Japance i isterao iz SSSRa.(angloameričke snage pod komandom razbojnika Hitlera,SSSR je kasnije savladao ali nije uništio-jer,Nemci su bežali od sovjetske vojske na Zapad i predavali se svojim pokroviteljima.)
2.
Podela Poljske( misli se sa Nemačkom)
Vojska SSSRa nije delila Poljsku.Jednostavno je izašla na granicu Rusija/Poljska pre početka Velikog rata 1914.
Preporuke:
6
5
49 utorak, 22 jul 2014 16:35
Micko
Pitanje za komentatore. Ako Rusi smiju da se umiješaju u Ukrajinu i odvoje teritoriju za svoj narod tamo, da li tada Njemci smiju da se umiješaju u Vojvodinu i odvoje teritorija komad. Mađari u Srbiju, ili Srbija u Hrvatsku, ili Bugarska u Južnu Srbiju.

Konačno da li neka muslimanska država smije da se umiješa u Rusiju i odvoji tamo parče nastanjeno pretežno muslimanima.

Ta lista je nepregledna a presedan je veoma opasan
Preporuke:
2
11
50 utorak, 22 jul 2014 17:39
Slavomir Srpski, Blentavi Ivan i ruske basne
Blentavi Kremlj se sam upleo u mrezu. Umesto da je kada je Kijev pocelo da bombarduje ruske gradjane na istoku odmah uspostavio no-fly zonu, sprecivsi time ne samo da bombarderi ubijaju civile, vec i da se izbegnu ovakvi slucajevi, oni su se igrali zmurke. Sada im se to naplacuje sa kamatom, jer u EU medijima sve zvrji na sav glas kako su taj civilni avion srusili "teroristi" Rusisi, i uz to daju navode nekog novinara da je to licno cuo od jednog teroriste. Neko sve to placa da se uporno ponavlja ta teza u mass medijima, i time EU gradjani i njihova srdzba srusi na Rusiju (bas ono sto je blentavi Kremlj hteo navodno da IZBEGNE, da se NE ZAMERA). Ovako, eto Kremlju duplo golo, pa ce tesko postici ljubav EU gradjanina i drzava. Ali ko nema ni M od onoga muskog u gacama, od toga nema nikakve vajde. Pogotove ne nama Srbima.
Preporuke:
12
5
51 sreda, 23 jul 2014 02:57
Petrušin
"američko zaoštravanje situacije u Ukrajini navodi na zaključak da je Rusija svakim danom sve bliža trenutku kada će morati da preseče između svoje strateške težnje za partnerstvom sa EU i velike opasnosti koja se nadvila nad njenim zapadnim granicama."

Ja bih prije ovu bitku oko Ukrajine nazvao bitka za opstanak EU, jer je Ukrajina od svog posle-sovjetskog nastanka bila označena kao propali projekat (failed state).

Svaka dalja eskalacija i izolacija Rusije u ekonomskom smislu vodi VELIKOJ recesiji u EU i ogromnim problemima u finansijama PIGS-a. Ovo će da produbi već izraženu netrpenjivost Sjever-Jug, koja će dovesti do kraha EU kao projekta. Znači, da Rusija ovdje igra ulogu dadilje, a ne ludaka koga treba izolovati u samicu.

Ameru su ovu igru započeli sa Lehman Brothers bankrotstvom i finansijskim derivatima koji su poremetili finansije i kreditiranje na duži rok, koje je dovelo do krize u evrozoni, što je i bila prvobitna zamisao. Sada se EU odvaja od energenata.
Preporuke:
4
4
52 subota, 26 jul 2014 07:33
occam's razor
Ovde se radi o klasicnoj zameni teza. Nije vazno kome sve moze da koristi obaranje aviona, vec je vazno ko ga je oborio. Mislim da je porodicama nastradalih to najvaznije. Sve ostalo je bacanje prasine u oci i politizovanje velike ljudske tragedije.
Preporuke:
0
8

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner